piątek, 9 stycznia 2015

Zupa z jarmużu z soczewicą i pieczarkami




Składniki:
  • jarmuż krojony (100 g)
  • pieczarki (5 szt.)
  • groszek konserwowy (3 łyżki)
  • zielona soczewica (1/2 szklanki)
  • cebula dymka (1 główka i piórka z 3 szt.)
  • czosnek (1 ząbek)
  • koperek (1 gałązka)
  • woda 
  • sok z cytryny (1 łyżeczka)
  • oliwa z oliwek (1 łyżka)
  • sól
  • pieprz czarny
  • pieprz ziołowy
  • papryka ostra

Czas przygotowania: 40 min
Liczba porcji: 3


Przygotowanie:

Do garnka z gotującą się wodą (1 litr) wrzucamy jarmuż, groszek, koperek, pokrojoną na kawałki cebulę i wyciśnięty ząbek czosnku. Wszystko solimy i gotujemy przez kilka ok 5 minut. Po tym czasie zdejmujemy z palnika i blendujemy. Następnie dodajemy łyżeczkę soku z cytryny. Przyprawiamy pieprzem czarnym i ziołowym, solą i papryką.
Do drugiego garnka wsypujemy soczewicę i zalewamy szklanką wody. Gotujemy aż woda wyparuje. Wtedy dodajemy soczewicę do zupy i gotujemy razem do osiągnięcia wżenia.
W czasie gotowania zupy myjemy, obieramy i kroimy pieczarki, a następie smażymy je na oliwie, aż będą rumiane. W czasie smażenia lekko solimy.
Kiedy zupa będzie gotowa nakładamy ją do miseczek i dodajemy usmażone pieczarki.



4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe połączenie :) Nie jadłam nigdy takie zupy, ale wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam pierwszy raz :) Muszę przyznać, ze się udała. Jest lekko kwaśna, ale smaczna

      Usuń
  2. Dobry pomysł, połączenie wydaje mi się ciekawe. Będę musiała spróbować bo jestem ciekawa smaku. Pozdrawiam, Daria z magicznakuchniadarii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie smak wyjdzie inny niż mój. Tak zwykle z przepisami bywa :)
      Fajny tytuł bloga. Blog również mi się podoba. Pozdrawiam :)

      Usuń