sobota, 18 października 2014

Sos z tofu


Sos z roztopionego tofu. Może być używany do wielu potraw. 

Składniki:
  • 150 g wędzonego tofu
  • oliwa lub olej (ok. 3 łyżki)
  • płatki owsiane (1 łyżka)
  • kaszka kukurydziana (1 łyżka)
  • woda (ok. 50 ml)
  • czosnek (4 ząbki)
  • przyprawy: pieprz, sól, papryka

Przygotowanie
Posiekać czosnek i odstawić na ok. 10 minut. Ostatnio gdzieś czytałam/słyszałam, że jeśli się odstawi rozdrobniony czosnek na kilka minut, to najlepiej zachowuje swoje właściwości. Nie wiem, czy jest to prawda. A jeśli tak, to dlaczego. Może wiec ograniczmy się do tego, że należy rozdrobnić ten czosnek. 
Tofu pokroić na kawałki, polać oliwą, dodać płatki oraz kaszkę i rozdrobnić wszystko w blenderze. 
Czosnek podsmażyć i dodać do niego masę z tofu. Dolać wody i pozostawić na średnim ogniu co chwilę mieszając. Przyprawić solą, pieprzem i papryką.

To było moje pierwsze podejście do roztapiania tofu. Tak więc, jak wiele moich przepisów, mikstura ta ma charakter eksperymentalny i możliwe, że w przyszłości zamieszczę lepszą. Muszę jednak przyznać, że efekt był bardzo smaczny. Proporcje należy traktować czysto orientacyjnie. Ja zrobiłam (przypuszczalnie) takie, ale to nie znaczy, że są najlepsze lub jedyne możliwe. Sos wychodzi dość gęsty, więc jeśli ktoś chce może dodać więcej wody. Kaszka kukurydziana ma zapewnić kolor. Myślę, że nie jest koniecznym składnikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz